mandag

SOLSKIN PÅ GLAS - MILD MORGENJUICE

 Vitaminbombe: pres selv multifrugt juice

For et stykke tid siden fandt jeg vores gamle juicer frem fra gemmerne. Den stod og puttede sig godt allerbagerst i køkkenskabet med "fede-men-store-og-klodsede-eller-jeg-har-bare-glemt-jeg-havde-dig-køkkengadgets". 

Det er en juicer af en godt gammel én af slagsen. Den har i sin tid har tjent min mor godt med diverse agurke og ingefærsafter blandt så meget andet. Sidenhen gik den i arv til mig og blev brugt et par gange i starten af 00'erne til at presse appelsinjuice... ikke så meget andet, for det rakte min fantasi vist ikke til dengang. Så ind kom den, i det før omtalte gadgetskab, hvor den længe har stået sammen med diverse nicer-dicer-slicers, magicblenderen, køkkenmaskinen og andet sjov.

En gang i mellem skal der jo så ryddes op, men de ting der står i gadget-skatteskabet  nænner jeg ikke, at komme af med. Mest fordi jeg ved af erfaring, at jeg en gang i mellem bare får lyst til at gå på skatterov i skabet og åbenbares af mit "nye/gamle uundværlige redskab i køkkenet".

Sådan har jeg det med juiceren, som jeg langt om længe har set lyset med, for den kan jo så meget mere end presse appelsiner. Så her eksperimenteres med juicer med kraft og knald på smag og vitaminer med ingredienser lige fra kål, squash, fennikel til søde, syrlige og saftige juicer som den lækre og milde morgenjuice her der er spækket med gode vitaminer og som smager af solskin på glas :)

Jeg bruger udelukkende økologisk frugt og grønt til juice, så det er kun klementinerne, jeg fjerner skrallen på. Resten skylles blot.

MILD MORGENJUICE
(ca. 1 liter)

6-7 store æbler
5-6 store gulerødder
6 klementiner (eller et par appelsiner)
2 cm ingefær
1 god håndfuld mynte
1/4 citron med skal

Kom i juiceren og servér koldt, evt. med et par isterninger.

Vitaminbombe: pres selv multifrugt juice


2 kommentarer:

  1. Ej hvor ser det indbydende ud! Lækkert (: Den opskrift skal vidst afprøves.

    http://juliemonberg.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er super lækker og frisk. Perfekt morgenstarter :) God fornøjelse!

      Slet