lørdag

BOUNTYKUGLER

LUKSUS BOUNTY KUGLER MIT LIVS KOGEBOG

Så er der lidt til den søde tand igen. Nemme og lækre kokoskugler á la Bounty, der er ret så svære at holde fingrene fra. 

Jeg så Annemad i New York for et par uger siden og der lavede hun bl.a. nogle hjemmelavede Bountystænger. Jeg synes måske nok at stænger bliver lidt store i det og at små kokoskugler giver en mere passende mundfuld og så er de en del nemmere at arbejde med. Men nemme at lave er de og smagen er helt i top... lidt som en luksusudgave af Bounty : )

BOUNTYKUGLER

1 dåse kondenseret mælk (ca. 400 gr.)
200-250 gr. kokosmel
200 gr. chokolade (jeg brugte mørk, men en god lys chokolade eller en blanding af mørk/lys ville sikkert også fungere godt)

Rør kondenseret mælk og kokos sammen i en skål og sæt det på køl i en times tid. 

Tag kokosmassen ud af køleskabet og form små kugler.  Sæt evt. på køl igen.

Smelt chokoladen over vandbad og dyp kuglerne i chokoladen. 

Sæt atter på køl i 1-2 timer inden servering. 

Kuglerne holder sig bedst på køl.


LUKSUS BOUNTY KUGLER MIT LIVS KOGEBOG

LUKSUS BOUNTY KUGLER MIT LIVS KOGEBOG

LUKSUS BOUNTY KUGLER MIT LIVS KOGEBOG


12 kommentarer:

  1. Hold nu.. Det ser da fantastisk OG nemt ud!
    Det skal prøves ved den næste givne lejlighed :-)

    SvarSlet
  2. Tak tak ; )
    De har også været voldsomt populære herhjemme og ja super nemme at lave, så de kan bestemt anbefales : )
    Vil helt sikkert prøve dem af igen... næste gang tror jeg, det skal prøves med lys chokolade, så de bliver endnu mere Bounty-agtige ; )

    SvarSlet
  3. Det lyder som en god idé. Kan forestille mig, at den mørke chokolade til gengæld giver et dejligt syrligt kick - jeg køber både mørk og lys chokolade ind så ;)

    SvarSlet
  4. Ja det har du faktisk ret i : )... Du må meget gerne melde tilbage hvordan den lyse eller kombien fungerer... så skal jeg måske prøve det af næste gang ; )

    Mange hilsner
    Linda

    SvarSlet
  5. Hvor ser de gode ud! Jeg har tænkt SÅ længe jeg skal prøve at lave egen bounty....

    SvarSlet
  6. Tak Linn.. Jeg har faktisk lige lavet en ny portion i dag, denne gang med 50/50 lys og mørk chokolade og den sidder lige øjet (efter min smag)... Men ja, de er jo fantastisk dejligt nemme at lave, det eneste svære er ventetiden mens de er på køl, haha ; )

    SvarSlet
  7. Kan kun sige de er super gode, lavede dem i går aftes, godt nok som stænger, synes dog der skulle have været mere chokolade, havde problemer med at få det til at række til overtrækket, men de smagte nu godt alligevel, jeg ristede også noget kokos som jeg vendte dem i ;-)

    SvarSlet
  8. Ekstra chokolade går man vist aldrig fejl af ; )

    SvarSlet
  9. kæmpe succes - nemme og lækre!

    SvarSlet
  10. tror I det vil smage godt at koge den kondenseret mælk op først? for at give en god karamelsmag. eller vil det slet ikke passe med resten.?

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet