lørdag

SMÅ PIKANTE WRAPS


Jeg arbejder på et reklamebureau i Kolding der hedder Masters. Vi er så heldige, at vi har en madmor - Lene :) ... Søde Lene er en sand Master of food, som forkæler os dag efter dag med nybagte boller samt lækre kolde, lune og varme retter. Og kage - ikke mindst. Og så er hun så betænksom altid, at tage hensyn til mig som vegetar. Ikke altid til lige delt begejstring hos mine mandlige kolleger, selvom jeg nu vælger at tro, at det er kærligt ment, når de øffer over de lækre grønne retter de også kan vælge i mellem ;)

For et stykke tid siden havde Lene lavet nogle små lækre wraps i chilitortillas med pikant fyld.  Yum, de var gode. Jeg har prøvet at gøre hende kunsten efter, dog i almindelige tortillas, da det lige var dem, vi havde i skabet. En super nem lille forret, let aftensmad, til buffet, til madpakken eller you name it. Udgaven her er vegetarisk, men kan jo suppleres med stegt kylling, hvis man er lidt grøntsagsforskrækket ;)

SMÅ PIKANTE WRAPS

1 pakke tortillas (store)
1 bakke sukkerærter
1 rød peberfrugt
1 bundt forårsløg
1 potte basilikum
1 Buko pikantost (11%)
Salt + peber

Rens og hak grøntsagerne fint.

Bland dem i en skål med lidt salt og peber.

Smør et jævnt lag pikantost på tortillaerne.

Fordel fyldet på tortillaerne.

Rul dem stramt. Skær enten i halve eller små hapsere. Holdes evt. på plads af en tandstikker eller pindemadsholder. Servér... meget nemmere bliver det altså ikke :)

Jeg har i øvrigt lavet dem en gang til siden billederne her blev taget, hvor jeg også kom mangotern i... og hvor det var i Chilitortillas. Det gjorde dem bestemt ikke dårligere.

Små pikante wraps - vegetar - mit livs kogebog

Små pikante wraps - vegetar - mit livs kogebog

Små pikante wraps - vegetar - mit livs kogebog

4 kommentarer:

  1. Uhm, de ser lækre ud - og lidt sommergatigt!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Hej Anne

    Ja vi har da virkelig også snart brug for lidt sommer :) ...Og ja de er faktisk ret sommeragtige...

    Mange hilsner
    Linda

    SvarSlet
  3. I morgen skal jeg til familie sammenskudsgilde og så vil jeg ha' disse wraps med. Jeg tror det bliver et hit ;o)
    Hilsen
    Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg sikker på de bliver Anne Mette, for de smager rigtig skønt... tror snart jeg skal have lavet nogle igen. God fest :)

      Slet