søndag

PEANUTBUTTER BARS / SNICKERS SNACK

Reeses peanutbutter bars / snickers snack - Mit livs kogebog

Faldt for et stykke tid siden over en opskrift på Reeses Peanut butter bars på Pinterest fra bloggen "I heart nap time"og tankerne fløj straks til USA, hvor disse barer kunne trækkes på skolens snackautomat... Og når jeg nu kan se, hvad der egentlig går af ingredienser til disse barer, kan jeg godt forstå der røg lidt ekstra kilo på i USA-dagene... Det er sukker med sukker på : ) Nå men alt med måde og hvis man ikke spiser dem hver dag, går det jo nok. I hvert fald smager de afsindigt godt - og i en hjemmelavet udgave bliver de bestemt ikke ringere.
De er lidt Snickers-agtige i smagen... Det bedste er næsten at det kun tager 5 - 10 minutter at lave dem, men lav dem gerne dagen før brug, så smagen kan få lov at sætte sig. De skal opbevares på køl.

PEANUTBUTTER BARS / SNICKERS SNACKS

1 cup smeltet smør (250 ml.)
2 cups (500 ml.) fintblendede digestivekiks
1/4 cup (125 ml.) brun farin
1 1/3 cup (330 ml.) flormelis 
1 tsk vaniljesukker
1 cup peanutbutter smooth (250 ml. - jeg brugte et glas Skippy)
150-200 gr. lys chokolade

Smelt smøret i microovnen ved lav varme.

Blend kiksene fint.

Bland herefter det smeltede smør, brun farin, flormelis, vaniljesukker og peanutbutter i og blend det hele sammen til en jævn blød masse.

Hak chokoladen i mindre stykker og smelt ved lav varme i microovnen.

Kom Peanutmassen i en form beklædt med bagepapir.

Overhæld med den smeltede chokolade og stil på køl. Kan skæres ud efter en times tid, men bliver bedst når den står til dagen efter.

Skær ud i mindre stykker og servér :)

6 kommentarer:

  1. Glemte lige at skrive, at de lækre små sukkerchok kan formes til næste hvad som helst - bare brug en udstiksform... de er ret så søde som små hjerter - det fik jeg bare ikke lige taget et billede af :)

    SvarSlet
  2. Uha, det ser lækkert ud som altid, elsker bare alt der hedder nøddebars.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Tak Anne :) - tør godt nok slet ikke tænke på kalorieindholdet, men jeg kan love dig de er syndigt lækre ; )

    SvarSlet
  4. Uha, de lyder lækre! Kan du oversætte de 500 ml digestive til antal g?
    Lotte

    SvarSlet
  5. Hej Lotte

    Tak de er også lækre :) Uha det er noget tid siden, jeg har lavet dem og der smuldrede jeg bare kiksene ned i et målebæger til der var 500 ml., men jeg vejede dem ikke af i gram. Håber du kan bruge samme metode?

    Mange hilsner
    Linda

    SvarSlet
  6. Den ser så lækker ud, men ja, er ret sikker på at kalorie indholdet er ret højt,så jeg vil prøve at lave den, med lidt sundere alternativer :-)

    SvarSlet