torsdag

SANDWICH med RISTEDE SVAMPE

Vegetarsandwich med ristede svampe og persillepesto - Mit livs kogebog

Det er lidt syndigt det her... der har sneget sig kød ind på vegetarbloggen...ssshhhh! ; ) ..... Dog kun på billedet, som blev den version af sandwichen, som min kære mand satte til livs. Så kigger man nøje efter, kan man se de saftige stykker af entré cote blande sig mellem de ristede svampe, syltede rødløg, lækre semidried tomater, ristede asparges og andre lækre grønne sager... han var en meget glad og meget mæt mand efter måltidet. Og denne sandwich er i den grad et måltid - både med og uden kød!

Jeg fik en lignende sandwich en lørdag for nogle par uger tilbage, hvor min mor og jeg var på shoppetur til Odense. Vi besøgte Olivia Brasserie i Vintapperstræde... det var ret så hyggeligt og maden var meget, meget lækker. Vi kendte ikke brasseriet inden, men havde nået smertepunktet af sult og træthed efter at have travet både Ikea og Odense midtby tynd, så valget var ikke så svært, da vi kunne få et ledigt bord med det samme. Og da maden blev serveret, var det en positiv overraskelse, for havde egentlig ikke haft så høje forventninger, da menukortet og beskrivelsen af maden - til trods for et overraskende stort udvalg af vegetarretter -  så en anelse kedeligt ud. Men maden var der tilgengæld kræset om... der var brugt gode råvarer og tingene var lavet fra bunden... Så vi var mætte - på den gode måde da vi gik der fra - og jeg fik lyst til at gøre sandwichen jeg fik efter herhjemme : )... jeg har ikke en målfast opskrift, men ingredienserne er angivet nedenfor:

SANDWICH MED SVAMPE

Godt groft baguettes
Persillepesto
God mayonaise
Blandet salat - skyllet og slynget
Blandede svampe: Østershatte + champignon
Grønne asparges
Semidried tomater
San Marzano tomater i halve
Syltede rødløg
Flagesalt + friskkværnet peber
Olie + smør

Svampene renses og skæres i kvarte. Steges i lige dele smør / olivenolie til de bliver sprøde/ gyldne og til alt væde er væk. Drysses med flagesalt + peber.

Asparges knækkes, skylles og steges i lidt olie på en meget varm pande (kan også laves i ovn - 10 min. ved 220 grader). Drysses med flagesalt.

Brødet skæres i passende sandwichstørrelser, del i to og smør med hhv. mayo + pesto

Fyld godt op med salat, svampe, tomater og de syltede rødløg og servér.
Havde jeg haft parmasanost hjemme, ville jeg også have brugt et par skiver af det : )

Jeg fandt opskriften på de lækre syltede rødløg på bloggen Cookie Crumble

Vegetarsandwich med ristede svampe og persillepesto - Mit livs kogebog

Vegetarsandwich med ristede svampe og persillepesto - Mit livs kogebog






Ingen kommentarer:

Send en kommentar