fredag

ÅRSTIDERNE

Årstiderne

Jeg har tit tænkt på, at jeg skulle prøve en måltidskasse fra Årstiderne, men er bare aldrig rigtig kommet videre. Jeg er ellers vild med tanken om, at råvarerne er økologiske og det er jo nemt og bekvemt at kassen leveres til døren endda med en madplan og opskrifter til de efterfølgende dage. Det er en skøn håndsrækning til at få hverdagen til at hænge sammen i en presset tid, som vi oplever her i familien lige for tiden, men generelt også dejligt bekvemt og skønt at vide, at man får ordentlig mad, der giver energi, smager godt og er propfyldt med sund næring.

Jeg tror, at prisen har afskrækket mig en del og en forestilling om, at nogle af råvarerne kunne være lidt slatne i det, men nu har jeg endelig fået taget mig sammen og har fået de første par kasser leveret. Det er en vegetarkasse med mad til 2 i fire dage. Vi har suppleret op med kød til mand og unger, men ellers har der faktisk været nok til hele familien. De gange hvor portionerne har virket små, har vi enten fået jordbær med fløde, koldskål, frugtgrød, en god smoothie, frisk frugt eller lign. til dessert. Retterne i madplanen er lavet af kokken Sanne Venlov og tager ca. 30-45 minutter at lave.

Vi giver 317 kr. for "den grønne del" af vores aftensmad leveret lige til døren og så er der endda udtænkt en madplan og nemme spændende opskrifter at gå til. Og ja, jeg blevet udfordret på nogle retter og ingredienser, som jeg sikkert aldrig selv ville have kastet mig ud i.
Som en ekstra bonus kan jeg konstatere, at vi har minimeret vores madspild i form af ikke at have råvarer liggende, som vi ikke når at få brugt. Det er en dejlig følelse - jep gode nemme pluspoint liiiige til samvittighedskontoen :)

Så alt i alt synes jeg ikke, det er så dyrt, som jeg først gik med en forestilling om og råvarerne er i det store hele i top. Når jeg skriver sådan, er det fordi, at der i første kasse godt nok var lidt slattent spinat (nok ikke lige den pose, jeg selv ville have valgt, hvis jeg skulle vælge hos grønthandleren) og en bakke portobellosvampe, som bestemt ikke var friske længere, da vi skulle bruge dem... men som sagt, i det store hele synes jeg kassen var i orden med lækre økologiske råvarer.
Som jeg har forstået det, er leveringen meget fleksibel. Jeg kan melde ferie og hoppe en levering over eller sågar få leveret min kasse på min ferie i Danmark. Jeg kan også skifte mellem levering hver uge, hver anden uge osv.... Smart :)

Nu har vi som nævnt kun fået et par enkelte kasser leveret frem til nu og jeg har bestilt leverance hver 14. dag her i starten, men overvejer kraftigt at lave det om til hver uge, da jeg virkelig er begejstret for bekvemmeligheden i ikke, at skulle bruge tid på at lave madplan, men bare kan kaste mig over nogle spændende lækre råvarer og så kan jeg selv være opfindsom ugens sidste tre dage. Så må vi se... måske min begejstring aftager med tiden, men indtil videre thumbs up til Årstiderne her fra Mit livs kogebog. I den kommende tid vil der nok snige sig en enkelt opskrift eller to ind fra vegetarkassen her på bloggen for det smager jo godt og opskrifter der er værd at gemme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar