onsdag

VALNØDDECROSTINI MED KANTARELLER

Crostini med kantareller

Jeg er helt vild med kantareller og ristet af på panden med en smule hvidløg og fløde som her, er nok min yndlingsspise, når det kommer til de smagfulde svampe. Jeg spurgte på min instagramprofil for et par uger siden, hvordan folk bruger kantareller og fik en masse god inspiration til, hvordan man kan bruge svampen. Lige fra suppe og pizza til sauteret i citron og hvidvin som garniture. Tjek evt. de mange forslag på min instagramprofil ud for yderligere inspiration. Mit brugernavn er @lindahyldal.



VALNØDDE CROSTINI MED KANTARELLER

250 gr. kantareller
8 skiver valnøddebrød (gerne daggammelt)
1 hvidløg
1 kvist frisk rosmarin
1/2 dl hvidvin
1 dl piskefløde
Smør
Flagesalt + peber
Evt. parmesan

Børst kantarellerne rene og skær dem evt. i mindre skiver. 

Skær hvidløg fint.

Sautér svampe ved høj varme til vandet fordamper. Dæmp varmen og tilsæt en god klat smør, sautér svampene med  hvidløg, til løget bliver klart og let gyldent. 

Hæld hvidvin ved og lad vinen koge næsten væk. 

Tilsæt finthakket rosmarin og varm blandingen godt igennem. Tilsæt fløden og lad den boble op. Smag til med salt og peber. 

Rist eller grill skiver af valnøddebrød og fordel kantarellerne herpå. 

Slut evt. af med lidt revet parmasan. Servér som en forret eller sammen med en god grøn salat til hovedret.

Crostini med kantareller

Crostini med kantareller

Crostini med kantareller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar