søndag

FRAPPE / ISKAFFE

FRAPPE / GRÆSK ISKAFFE... MIT LIVS KOGEBOG

Jeg elsker iskaffe!!... i alle mulige slags afskygninger, men Frappé eller græsk iskaffe om man vil, er efter min mening bare den bedste form for førstehjælp, når tørsten skal slukkes på en dejlig varm sommerdag som den i dag. Udover at Frappé er en genial tørstslukker, er det jeg elsker mest ved denne drik nok, at jeg kan indtage den i store mængder modsat f.eks. iskaffe med vaniljeis, som hurtigt bliver lidt mere tungt og så er Frappén dejlig hurtig at lave. Og lukker man lige øjnene et øjeblik mens kaffen indtages, så er der pludselig ikke så langt til minderne og fornemmelsen af skønne græske strande og frappé der indtages i strandbaren: ) 

FRAPPE / ISKAFFE
(2 store glas)

1 stort glas (33 cl) isterninger
1 stort glas (33 cl) mælk
2 spsk. nescafé / frysetørret kaffe
2-3 spsk. brun farin

Det hele blendes i en blender til isen er knust. Serveres med det samme : )

FRAPPE / GRÆSK ISKAFFE... MIT LIVS KOGEBOG
DEN SKØNNESTE TØRSTSLUKKER - ISKOLD FRAPPE / GRÆSK ISKAFFE


Ingen kommentarer:

Send en kommentar