onsdag

GENIAL PEBERFRUGT/ ARTISKOK CREME (vegansk)

Grillet peberfrugt og artiskokcreme på 2 minutter

Grillet peberfrugt og artiskokcreme på 2 minutter

Dippen eller cremen her er intet mindre end genial. Den har så meget smag og lækkerhed. Brug den på tapasbordet, til pasta, til salat, i sandwich eller spis den bare direkte fra glasset. I kid you not, den er for lækker og det mest geniale er, at den tager mindre end 2 minutter at lave.


PEBERFRUGT / ARTISKOK CREME

1 lille glas grillede peberfrugter* (inkl. olie & krydderier)
1 dåse artiskokhjerter (svarer til 5 stk)
2 fed presset hvidløg
1/2 tsk chiliflager
Havsalt

Kom alle ingredienser i en høj beholder, blend med en stavblender og spis løs ;) Så enkelt, men så utroligt lækkert. Hældes den over på et lukket glas, kan den opbevares på køl i 3-4 dage. Omrøres inden servering.

*Jeg bruger de små glas fra Svansø (190 gr. inkl. olie)

Grillet peberfrugt og artiskokcreme på 2 minutter

Grillet peberfrugt og artiskokcreme på 2 minutter

Foto: Linda Hyldal // mitlivskogebog.com

9 kommentarer:

  1. MUMS, hvor ser det lækkert ud! :-) Kh Cathrine // www.cathrineyoga.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er virkelig også lækkert. Bruger den vitterligt til alt lige for tiden og den gør lykke hver gang :)

      Slet
  2. Den dip ser da bare for lækker ud. Den må jeg helt sikket lave i weekenden. Har dog et spørgsmål angående peberfrugterne. Kan de bare købes på glas i supermarkedet? - synes nemlig ikke at jeg har set det før. Mvh Camilla 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig både lækker og genial. Jeg er helt afhængig af den for tiden og bruger den i alt ;) Grillet peberfrugt kan købes på glas, hvor de ligger i en olielage (som skal blendes med). Jeg har købt de små glas fra Svansø i denne uge til 15,- pr glas, ellers fås de også ofte som spotvarer i bl.a. Rema, Netto og Fakta fra andre mærker. God fornøjelse.

      Slet
    2. Hov glemte lige at skrive at jeg købte peberfrugterne i Kvickly ;))

      Slet
  3. Uhm hvilken genostreg Linda! Den skal så meget prøves! Mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig kræs Maria. Skønt når det er den slags der kommer ud af at lege og eksperimentere i køkkenet ;) Lad mig endelig høre, hvad du synes. God aften til dig :) Kh Linda

      Slet
  4. Har du en opskrift på brødet?? Det der virkelig lækkert ud 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er købebrød, så der kan jeg ikke hjælpe med opskrift desværre, men du kan købe det i Kvickly bageren ;)

      Slet