torsdag

GIVE AWAY - VIND BOGEN JUICE & CO + EN TUR I BIFFEN


"Jeg er en af dem, der er hysterisk bange for kure. Slankekure, kulhydratfrie kure, juicekure, sundhedskure. Alt det giver mig myrekryb og får mig til at æde flødeboller".... Sådan indleder Louisa Lorang sin nyeste bog "Juice & co". Og allerede der, da jeg havde læst disse linjer, var jeg solgt. For hvis der er noget, jeg ikke kan, så er det at følge en bestemt kur eller "madreligion" for den sags skyld.
Jeg har ganske enkelt ikke disciplinen og er nok bare i bund og grund stor tilhænger af, at bruge min sunde fornuft, spise balanceret, prøve så meget nyt som muligt og nå ja, så har jeg jo en sød tand der forkæles indimellem alt imens livet nydes. Og så er jeg jo godt nok vegetar og man kan vel diskutere, om det så ikke også er en "madreligion"... for mig er det bare et personligt valg / fravalg og jeg vil ikke udelukke, at jeg engang i fremtiden igen kommer til at spise kød, hvis lysten skulle opstå. Den har dog ikke været der de sidste 20 år, så jeg tvivler. Min krop trives og jeg sørger for at være dækket ind med diverse proteiner, mineraler og vitaminer gennem kosten.

Nå men, tilbage til Louisa Lorangs juicebog "Juice & co", som jeg var så heldig at modtage et par eksemplarer af, da den udkom for et par måneder siden. Jeg har nu haft lejlighed til at læse bogen og afprøve et par af opskrifterne. Som sagt, så var jeg allerede solgt da jeg læste indledningen, for den lovede, at dette ikke var en sundhedsbog med løftede pegefingre og ej heller et hurtigt fix i form af en juicekur. Det sidste indeholder den godt nok også en guide til, men når man bladrer gennem bogen, får man desuden masser af kreativ inspiration i øjenhøjde. Bogen er ikke alene smukt illustreret, men giver også et godt overblik over, hvordan man kommer i gang med at lave sine egne juicer og en masse inspiration til andre plantebaserede drikke som quinoamælk, diverse nøddemælke og så er der såmænd også opskrifter på lækre og sunde is i bogen.

Alt i alt en flot bog spækket med gode opskrifter, der kan bruges, som de er, eller hjælpe ens egen fantasi lidt på vej, så man kan lege videre med opskrifterne selv. Bogen giver desuden en god oversigt over benefits og næringsindhold ved de mange anvendte råvarer.

Sådan deltager du: 

Hvis du vil have fingrene i bogen og få masser af ny inspiration til hjemmelavet juice og andre sunde drikkevarer, så skal du blot følge bloggen på bloglovin, samt lægge en kommentar med din yndlingsdrik nedenfor, så deltager du i lodtrækningen om bogen. Husk kontaktinfo, så jeg kan få fat i dig, hvis du trækkes som vinder.

*Som en ekstra bonus kan du også vinde to billetter til filmen Hundredefodsrejsen. Læs mere om filmen her. Jeg skal selv ind og se filmen i næste uge og glæder mig til at se, hvad der sker når indiske krydderier møder det franske landkøkken i det romatiske drama med Helen Mirren i hovedrollen.

Jeg trækker en vinder mandag den 22. september. Held & lykke!
                                                                             

*Konkurrencen er slut. Tak for de mange gode bud på lækre drikke :) Vinderen er fundet via random.org og blev Camilla Nielsen. Tillykke! :)

GIVE AWAY - VIND BOGEN JUICE & CO + EN TUR I BIFFEN



37 kommentarer:

  1. Den kunne jeg da godt tænke mig at få fingre i. Tæller god rødvin som yndlingsdrik? Nej det må nok blive en god grøn smoothie.

    gitteh_79@gmail.com

    SvarSlet
  2. uhh. jeg har lige anskaffet mig en juicer så en bog som denne til at give inspiration, ville slet ikke være så dårlig at have hjemme i køkkenet.
    og så skulle det være ananas/gulerod juice - sur og sødme på sammentid mums.

    rar_garrido@hotmail.com

    SvarSlet
  3. Om egen smothie med hyldeblomst, jordbær og banan :)

    SvarSlet
  4. Jeg ELSKER appelsinsaft med gulerod og et ordentlig snit ingefær <3

    trinsling@gmail.com

    SvarSlet
  5. Mmmh, stærk, sort kaffe er en favorit! Især tyrkisk kaffe med en smule kardemomme!
    I juice-verdenen elsker jeg appelsin/gulerod-kombien, og rødbede/gulerod/æble/ingefær, hvis det skal være mere mættende :)

    SvarSlet
  6. Yndlingsdrik er pepsi max hvis man må vælge det ;)
    - ellers gulerodsjuice

    Mariakbt@gmail.com

    SvarSlet
  7. Jøsses en skøn og lækker sag - passer lige til vores lille familie. Min bedste juice er af æble, gulerod og ingefær - vender altid tilbage til den. Også en super juice, hvis man føler sig lidt sløj i løbet af vinteren! :-)

    lottechristiansen1@gmail.com

    SvarSlet
  8. kold hjemmelavet hyldeblomstsaft med isterninger en varm sommerdag!

    klara.kjaer@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Jeg er rigtig glad for juice lavet med en appelsin, gulerod, æble og liiidt citron - frisk, sund og så har den simplethen den fineste farve!

    karoline.iversen@hotmail.com

    SvarSlet
  10. Min yndlingsdrik er noget så simpelt som hyldeblomstsaft (:

    http://juliemonberg.blogspot.dk
    juliemonberg@gmail.com

    SvarSlet
  11. Kaffe, coca cola zero eller kakao:o Kan nok godt sige at det ikke liige er det sundeste laget;p ellers er jeg dog også meget glad for en lidt syrlig, hjemmelaget hyldeblomstsaft!
    trinesoppskrifter@gmail.com

    SvarSlet
  12. Min yndlingsdrik er Yogi Tea eller egekilde med brus og smag. Begge er super afveksling til vand. Jeg ville dog meget gerne hive mit grøntindtag i vejret med Juice & Co.
    KH
    - frk. sveske
    mizz_sunsweet(at)msn(dot)com

    SvarSlet
  13. Jeg elsker at eksperimentere og noget af det bedre er med en masse grønsager - de ser bare ofte ikke så indbydende ud :(

    SvarSlet
  14. Jeg har anskaffet mig en frugtpresser, og en juice jeg er blevet helt vild med, er rødbede juice med gulerod, æble og ingefær. Den kan varieres på så mange forskellige måder, og den er både sund og mættende. En dejlig forfriskende drik - ingefæren sætter lige prikken over i'et ;-)
    jen_jol@hotmail.com

    SvarSlet
  15. Lige nu er min yndlingsdrik grøn te med citrus, mums! :-)
    arenkild@hotmail.com

    SvarSlet
  16. Jeg elsker, elsker, elsker varm, hjemmelavet hyldeblomstsaft! eller friskpresset juice af æble, gulerødder og ingefær ;)
    - Anna
    anna-mad.dk

    SvarSlet
  17. Jeg er stor fan af friskpresset appelsin/citron/grapefrugt juice... Hvis det er sommer og dejlig varmt, så kommer jeg juicen i blenderen med masser af is :) Virkelig nemt og lækkert :)
    sandy-23@live.com

    SvarSlet
  18. Elsker friskpresset appelsin/hindbær/ingefær <3

    Kh Maria Seidelin mariaseidelin@hotmail.dk

    SvarSlet
  19. Appelsin og gulerods juice - nums! :)

    Lærke Dalby
    laerke@ninu.dk

    SvarSlet
  20. Appelsinjuice plain and simple :)

    cc_hanson@hotmail.com

    SvarSlet
  21. Iskaffe!!!

    Gitte Seloy
    gitte.seloy@hotmail.com

    SvarSlet
  22. Hjemmelavet iste!

    camniel80(a)hotmail.com

    SvarSlet
  23. Kan rigtig godt lide æble/gullerodsjuice

    selinedam@hotmail.com

    SvarSlet
  24. Vi har for blot en uge siden fået en juicer, så det kunne da være vildt skønt!
    Elsker iskaffe eller en iskold smoothie ;)

    frederikke@hlaug.dk

    SvarSlet
  25. Hyldebærsaft bliver jeg aldrig træt af
    Astrid - ravnmann@gmail.com

    SvarSlet
  26. Dejlig konkurrence. Jeg elsker at nyde en forfriskende drik med ingefær, mums

    SvarSlet
  27. Min absolut yndlingsdrik er letmælk. Jeg har været vild med det siden jeg var barn ;) Men der er også mange andre som jordbærsaft, solbærsaft osv.

    Mvh Monica
    volcanokitten@outlook.com

    SvarSlet
  28. Er afhængig af vaniljekaffe!

    koldfoer12@hotmail.com

    SvarSlet
  29. Min ynglings drik er green tea, love it! Også er det jo ovenikøbet sundt! Dog bliver det altså også lidt kedeligt i længden, så en "Juice & Co" ville da være virkelig være super at have. :)

    emiliebertil@live.dk

    SvarSlet
  30. Min ynglingsdrik er helt sikkert grøn te eller alm kaffe! Jeg elsker dog også alle former for smoothies! :-)

    martinykirstine@live.dk

    SvarSlet
  31. Jeg kan rigtig godt lide cola, men jeg kan også godt lide en dejlig kold danskvand med citrus smag(:

    Heidi W. N.
    minsodeskat@yahoo.dk

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  32. MUMS, hvor ser det lækkert ud. Tak for inspiration :-) Og god weekend!
    Kh Cathrine fra www.cathrineyoga.dk

    SvarSlet
  33. Det må vist blive en god kop kaffe;-)

    SvarSlet
  34. Min ynglingsdrik er helt bestem min friskpresset grapejuice hver morgen - med den bliver det altid en god dag!

    lauramaimadsen@gmail.com

    SvarSlet
  35. Mon jeg lige kan nå at være med... Hjemmelavet Iste er altså bare godt :-)

    daniellalind@live.dk

    SvarSlet
  36. Jeg har altid været en sucker for jordbær smoothie... hihi

    Knus Katrine Lund
    katrine.isabella@live.dk

    SvarSlet