tirsdag

SOMMERENS BEDSTE KOLDSKÅL

Lakridskoldskål med hindbærcoulis - sommeren bedste koldskål - mit livs kogebog
"Den bedste koldskål jeg nogensinde har fået..." sådan sagde min mand, da han smagte denne lækre lakridskoldskål med hindbærcoulis.... og jeg vil give ham ret... den smager dæleme godt... og er helt perfekt til min søde lakridstand ;) Den er på en gang frisk og sød og har en perfekt balance mellem de syrlige hindbær og den søde lakrids ...Og med en kugle god vaniljeis, så har man altså sommerens absolut bedste dessert eller måske syndige aftensmad..? :)

LAKRIDSKOLDSKÅL

1 liter kærnemælk
1/2 liter A38
6 spsk. rørsukker
1 tsk. vaniljepulver (eller korn fra 1/2 vaniljestang)
2-3 spsk lakridspulver

Rør lakridspulver, rørsukker og vaniljepulver sammen med en smule A38.

Når det er rørt ud tilsættes det sidste A38 + kærnemælken og det hele røres sammen. Sættes på køl i minimum 30 minutter, så koldskålen er helt kold når den serveres.

HINDBÆRCOULIS

300 gram frosne hindbær
100 gram rørsukker
lidt vand

+ Friske hindbær til servering

Hindbær, sukker og vand koges i ca. 5-10 minutter. Si herefter coulisen og mos bærerne med en ske. Bland tilsidst hindbærkernerne i den siede coulis og stil på køl.

Servér koldskålen med vaniljeis, den kolde hindbærcoulis og friske hindbær 


Ses vi på FacebookBloglovinInstagram eller Pinterest? :)

1 kommentar:

  1. Sommerens bedste koldskå med lakrids & hindbærcoulis :)

    SvarSlet