fredag

PERFEKT PIZZA SALAT MED PARMESANCHIPS

Pizza salat med parmasanchips - mit livs kogebog

Salaten her er hurtig at lave og smager helt suverænt til bl.a. pizza. Jeg angiver ikke mængder nedenfor blot ingredienserne. Parmesanchips er et rigtig godt alternativ til f.eks. bacon, da de har lidt af den røgede smag og fungerer som det rigtigt gode knas til salaten.
I salaten på billedet er der faktisk blandet en smule revet rød cheddar i chipsene også, da jeg havde en lille rest liggende. Så det kan man altså også sagtens.

PERFEKT PIZZA SALAT MED PARMESANCHIPS

Revet parmesan
Rucola
Soltørrede tomater (Jeg bruger Delicatas i krydderolie)
Cocktailtomater
Basilikum
Grillet peberfrugt (fra glas)
Balsamicoglaze
Evt. lidt frisk eller tørret origano

Lav små flade bunker (ca. 5 cm i dia) revet parmesan på en bageplade og bag dem til de smelter sammen og bliver gyldne og sprøde ca. 5-7 minutter ved 200 grader (hold øje med dem, da de nemt brænder på!). Lad dem afkøle.

Skyl alt det friske grønne og bland sammen med soltørrede tomater og grillede peberfrugter i strimler.  Dryp med balsamico glaze og bræk parmesanchipsene i mindre stykker ud over salaten. Drys evt. med lidt origano.

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud med små sprøde chips af parmasan.
    Der skal ofte ikke så meget til at "pifte en salat op", men selv en lille ting kan gøre den så meget mere lækker. Jeg glæder mig til at prøve dine chips :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig ja og parmasanchips er bare så godt som knas til salat :) Meld gerne tilbage hvad du synes :)

      Slet