tirsdag

SUNDE LAKRIDS & HINDBÆR TRØFLER

Sunde trøfler med lakrids og hindbær - mit livs kogebog

For et par uger siden havde jeg ungerne med i køkkenet for at eksperimentere med sunde(re) snacks. Det blev bl.a. til disse trøffelkugler med dadler, mandler, lakrids og hvid chokolade rullet i hindbærstøv. Børnene synes heldigvis det er sjovt, at være med til at lege i køkkenet og de to store er rigtig gode til at komme med idéer til sundere alternativer.


Vi lavede også en lille portion med mørk chokolade (70% cacaoindhold), hvilket også blev rigtig lækkert, men børnenes favorit var den med hvid chokolade, som nok må siges at være lidt mere børnevenlig og rund i smagen.

SUNDE TRØFLER MED LAKRIDS & HINDBÆRSTØV

25 dadler uden sten
100 gr usmuttede mandler
100 gr hvid chokolade
3-4 tsk fint rålakridspulver 
Hindbærstøv

Hak chokoladen og smelt den ved lav varme i microovnen eller over vandbad.

Hak mandlerne fint i en minihakker / blender. Fjern sten fra dadlerne og blend dem sammen med de finthakkede mandler.

Rør den smeltede chokolade i.

Smag til med lakridspulver og stil dejen på køl. evt. 20 minutter i fryseren.

Når "dejen" er kold formes den til små trøffelkugler og trilles i hindbærstøv. Opbevares på køl. Stil evt. i fryseren en lille halv time før servering.

Sunde trøfler med lakrids og hindbær - mit livs kogebog


2 kommentarer:

  1. De ser altså også bare for labre ud og minder mig om at det er alt for længe siden jeg har lavet dadelkugler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen eneste ulempe er også at de forsvinder lidt for hurtigt :)

      Slet