lørdag

IS TIL MORGENMAD?

Is til morgenmad - sunde is med blåbær, müsli og vaniljeyoghurt - Mit livs kogebog

Morgenmadsis...? Ja det kan man godt :) For disse lækre is med blåbær og müsli er både rimeligt sunde og virkelig perfekte til at starte dagen med på varme dage. Og jeg vil næsten garantere, at de er et stensikkert hit hos både store og små, uanset om man får isene til morgenmad eller som en lækker sund snack i løbet af dagen. Og så er de tilmed nemme at lave... det er jo rent win-win ;)


IS MED YOGHURT, BLÅBÆR & MUSLI

Portionen her er til 12 is i små plastforme

1 1/2 banan (godt moden)
1 dl müsli (jeg brugte en købemüsli med vanilje) men her er et bud på en god hjemmelavet müsli
1 tsk vaniljepulver
1 spsk ahornsirup
4 dl vaniljeyoghurt
Blåbær (friske eller frosne)

Blend banan, vaniljepulver, ahornsirup, vaniljeyoghurt og müsli i en blender til bananen er most.

Vend blåbær i og hæld på isforme. Sæt i fryseren. Laves de om aftenen er de klar til at spise næste morgen. Mums 

Ses vi på FacebookBloglovinInstagram eller Pinterest? :)

Is til morgenmad - sunde is med blåbær, müsli og vaniljeyoghurt - Mit livs kogebog

4 kommentarer:

  1. Sjov idé med müsli i, det giver noget knas :-)
    I denne varme må is til morgenmad også være tilladt.

    Jeg har også lavet morgenmads-is
    http://www.madling.dk/sunde-jordbaer-banan-ispinde/
    De hitter hos mine drenge.
    God weekend :-)

    SvarSlet
  2. Ja det er faktisk rigtig lækker knas med müslien ;) ..Uh de ser også gode ud dine morgenmadsis... de bliver ikke hårde når de er lavet på mælk?

    Rigtig god weekend til dig også :)

    SvarSlet
  3. Hårde pga. mælken? Nej det synes jeg slet ikke, de var lækre cremet :-)

    SvarSlet
  4. Hej, så dit link på valdemarsro og blev nysgerrig. Så sent som denne weekend lavede jeg nemlig også is med banan, blåbær og skyr ( i stedet for yoghurt). Utroligt så forskellige resultaterne kan blive, og hvor ser dte bare fint ud med hele bær. God i de med müslien i øvrigt. Det vil jeg også prøve.

    SvarSlet