torsdag

RUCOLA PESTO

Rucola Pesto - Mit livs kogebog

Jeg er efterhånden kommet godt i gang med Instagram... har været lidt en slow starter, men er efterhånden blevet hooked og synes det er helt fantastisk så meget inspiration der er, at hente fra køkkener verden over inde i denne online fotoverden. Jeg er bl.a. faldet over opskriften på pestoen her på Instagram og den er fluks røget ind på min topliste over lækre pestoer. Der skal ikke bruges parmesan, så pestoen er ganske vegansk :)


Jeg synes tit, pestoer bliver enten for olierede eller smager for markant af hvidløg, men denne pesto har efter min mening den helt perfekte balance og konsistens. Jeg gav den godt med citronsaft, men her kan man jo selv vurdere, hvad man er til. Pestoen blev brugt til en lækker Caprese Panini (opskrift følger), men vil f.eks. også kunne trylle enhver kogt kold pasta om til den lækreste pastasalat eller bruges som dippenade på tapasbordet.

Hvis du har lyst til at følge lidt med i mit køkken og andre (mest) madoplevelser udover det der kommer på bloggen, kan du finde mig på Instagram som @lindahyldal 

RUCOLAPESTO

2 store fed hvidløg
3/4 dl mandler
2 1/2 dl frisk basilikum (tætpakket)
3/4 dl olivenolie
5 dl rucola (tætpakket)
Citronsaft og evt. lidt revet skal
Flagesalt + friskkværnet peber

Rist mandlerne gyldne på en meget varm tør pande og stil dem til side til afkøling.

Vask og slyng rucola og basilikum.

Snit hvidløg fint.

I en blender / hakker blandes alle ingredienser til passende konsistens. Smag til med citronsaft, salt og peber.

Inspiration: @livegreenhealthy // Instagram

2 kommentarer:

  1. Den ser lækker ud og god idé med mandler. Jeg plejer at bruge pinjekerner, men elsker mandler, så det må jeg prøve.

    Har du lyst at se min pesto (den er også uden ost)kan den ses her :-)
    http://www.madling.dk/gron-pesto/

    SvarSlet
  2. Tak og ja det er en super lækker pesto... det fungerer rigtig fint med mandler :)

    SvarSlet